Régi terv valósult meg idén, így már augusztus 14-én elindul az érdi jazzfesztivál, méghozzá a pár kilométerre lévő Százhalombattán, ahol a harmincéves Summerfest folklór fesztivál programjaihoz csatlakozik idén először jazz-zene is, közös szervezésben az AVL-Érdi Jazz Fesztivállal.
Ezen a hétvégén Tokaj környékére érdemes kirándulni, ahol több helyszínen lesznek zenés programok. Minket ismét csak a jazzkoncertek érdekelnek. Fellép többek közt Hajdu Klára, Vas Bence, a Kollmann Gábor Quintet.
Már második alkalommal rendezik meg a Cigány dal napját szerte az országban augusztus 8-án, amin neves cigány énekesek, muzsikusok lépnek fel.
Augusztus 5-6-án immáron 6. alkalommal rendezik meg a Sárkányszelídítő Jazz Napokat.
Nem csak Kecskeméten, Székesfehérváron és Esztergomban, hanem Paloznakon is szólni fog a jazz a hétvégén, egészen pontosan augusztus 3-5. között.
Idén is augusztus első hétvégéjén rendezik meg Kecskeméten a Jazzfővárost, ami sokban különbözik a hagyományos fesztiváloktól.
Augusztus első hétvégéjén „jazzrajongók Mekkája” lesz Magyarország.
Az idei Művészetek Völgyében a Harcsa Veronika Udvarral szemben egy új udvarnak is helyet ad az összművészeti fesztivál, ahol ugyancsak jazz-zene fog szólni, mégpedig a Magyar Jazz Szövetség Udvarnak.
A június 27-én lelakatolt Budapest Jazz Club három hét szünet után újra kinyitja kapuit július 18-án.
Ismeretes, hogy az Amerikában fél évszázadot töltött Tommy Vig, aki immáron 2006 óta ismét itthon él, július 14-én ünnepli 85. születésnapját! Ezúton is kívánunk Neki az egész magyar jazztársadalom nevében további jó egészséget, alkotókedvet és a Tőle megszokott aktivitást!
A Balaton déli partja sem marad jazz-zene nélkül, jövő hét szerdán kezdődik a XXIII. Jazz és a Bor Fesztiválja Balatonbogláron.
A VeszprémFest csak július 12-én indul, de már péntektől várják Veszprémbe a jazzt kedvelőket.
Érdekes változás tűnhetett fel bárkinek az elmúlt években a rendezvények elnevezésében. A jazzfesztivál szó említésekor régebben színházak, klubok, éttermek, lepukkant vagy felújított művelődési házak juthattak eszünkbe. Aztán a fogalom jelentése bővült, már történelmi kulisszák között, főtereken, templomokban, a Művészetek Völgyéhez hasonló összművészeti programokon pedig már falusi pajtákban vagy szabadtéren a’la Woodstock is rendeztek koncerteket.
A John McLaughlin által 1973-ban létrehozott világhírű formáció fellépése egybeesett a zenei világnak a fúziós megoldások mellett a népzenei értékek iránti érdeklődésével is. A hihetetlenül sokoldalú gitáros három indiai zenésszel stilizált rock-elemekkel finoman átszőtt hindu zenével lepte meg rajongóit. Az előzmények között kell megemlíteni McLaughlin intenzív érdeklődését a keleti miszticizmus, az indiai zene, filozófia, sőt életvitel iránt, amelyben szellemi vezetője egy ideig Srin Chimnoy guru volt. Leckéket is vett Ravi Shankar szitárművésztől, és 1971-ben létrehozta saját zenekarát, a Mahavishnu Orchestrát, amely újabb határokat tört át a jazzben. Érdekes, hogy egész pályája során „vacillált” az elektronikus és az akusztikus irányzatok között. Pályája otthon Angliában még akusztikus jazzel kezdődött, Amerikában viszont a 60-as évek végén – Miles Davis és Tony Williams zenekaraiban – az elektronikus hangzásvilág kimagasló művelője lett, de ez az irányzat érvényesült a Mahavishnu Orchestrában is.
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|
8
| ||||||