fbpx

Már éppen egy éve annak, hogy a Péch Lóránt triónak az Opusban lezajlott bemutatkozó koncertjéről beszámoltunk honlapunkon. Most ismét meghívást kaptunk és már előzetesen is megtudtuk, hogy az ifjú jazzmuzsikusokból álló trió ezúttal egy még tőlük is fiatalabb altszaxofonos, Balogh Máté csatlakozásával lép a pódiumra. Nos, ez a kvartett bűvölte el a lelkes közönséget a minap.

Mi tagadás, az elmúlt években nagyon megkedveltem a Múzeumok Éjszakája programsorozatot. Végre egy olyan kezdeményezés, amely megadja a lehetőséget minden érdeklődőnek, hogy a térségben fellelhető kismillió múzeumot, kiállítótermet, helytörténeti gyűjteményt, várat, kastélyt, skanzent, egyszóval mindent, ahol közszemlére tesznek valamit a látogatók kulturális szomjának oltása céljából, sokkal részletesebben és személyre szabottan megismerje, mint amennyire egy átlagos látogatói napon lehetősége kínálkozna.

Év végi koncertek heteit zártuk a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen és a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában is: a hazai művészeti képzés ünnepi estéi ezek az alkalmak. A jazz tanszak diplomakoncertjei a Budapest Jazz Clubban négy estét töltöttek meg - teltház előtt mutatkozhatott be a legtöbb idén végző előadóművész. A harmadik koncertnap jazzének BA-diplomázója Bolyki Barnabás, aki a jazz.hu 2023/24- es és 2024/25-ös közönségszavazásán is “Az év jazzénekese” kategóriájában az élbolyban végzett: nem véletlenül. 

Június első hete a diplomázóké volt. Idén négy estét is kaptak a végzős hallgatók, hogy egyórás koncert keretében bemutatkozhassanak a BJC színpadán. A diplomázókkal együtt felléptek még nem végzett hallgatók, egykori diákok, sőt, olyan is akadt, aki soha nem tanult a Jazz Tanszéken.

A jazzer szubkultúrában örökzöld (standard) beszédtéma a koncertezési lehetőség a magyarországi klubokban, fesztiválokon, rendezvényeken, bárhol. Akárhogyan is csűrjük-csavarjuk a beszélgetés fonalát, egy dologban látszólag egyetértés mutatkozik: az utóbbi időben nívós, figyelemre méltó színvonalú fesztiválokat rendeznek mifelénk.

Oldalunk eddig is igyekezett bemutatni a jazz-zenével fertőzött új helyek kínálatát, így, ha az FB algoritmusának köszönhetően késve is kaptam fülest, örömmel jelenthetem, Budapest jazztérképére újabb zászlócskát tűzhetünk. A Retek utcában ugyanis tavaly augusztusban megnyílt Füles programkínálatában már az első napokban bekerült a jazz, majd novemberre az addig változó napokon tartott koncertek fix, csütörtöki napra kerültek, és azóta is hetente ezen a napon várják a jazz fanatikusait, de azokat is, akik még csak most kezdenek el ismerkedni ezzel a sokszínű zenével.

A Bartók Konzervatórium énekes növendékeinek koncertje ismét bizonyította, hogy a fiatal énekesekben is hatalmas erő és művészi érzékenység lakozik. Az este során a közönség betekintést nyerhetett a jövő jazz gerenerációjának a világába, ahol minden egyes dallam újabb kapukat nyitott meg a zenei élmények birodalmában. 

Május 14-én Dresch Mihály életműve keresztmetszetét felvázoló monumentális, a zene, a jazz ünnepévé vált koncerttel ért véget a IV. Jazzfest Budapest. A 80-as évek óta a magyar zenei élet megkerülhetetlen alakjának számító Kossuth- és Liszt-díjas, emellett számos elismerésben részesült fúvós három jelenleg is aktív zenekara, a Dresch Quartet, a Dresch Alternativ Quartet és a Dresch Vonós Quartet a színpadon egymást váltva teltház előtt játszhatta az örökzöldnek számító régi, és bemutathatta új szerzeményeit ezen a különleges estén az Eiffel Műhelyházban.

A Harmónia Jazzműhely péntek esti műsoráról már többször megírtam, hogy anélkül is bátran felkereshetjük, hogy tájékozódnánk a kínálatról. A magam részéről havonta legalább kétszer (de olykor háromszor) is ez a választásom, és állítom, hogy még sohasem csalódtam. Az elmúlt pénteken még két felnőtt unokám is velem együtt élvezte Kanizsa Gina és a Cseke Gábor Trió fergeteges koncertjét.

A Jazzfest Budapest utolsó napjaiban újabb csábító ajánlatokkal késztette erőtartalékaik mozgósítására a több mint kéthetes programdömpingben kissé megfáradt, apadó pénztárcájú jazztábort. Ezek közé tartozott az olasz jazz egyik legkiemelkedőbb zongoristája és zeneszerzője, Antonio Faraó, a világ egyik legzseniálisabb bőgőse, John Patitucci, és a kortárs jazz legnagyobb muzsikusainak formációiban feltűnt virtuóz dobos, Gene Jackson trió koncertje az Eiffel Műhelyházban.

Jazz koncertek - Jazz Concerts in Hungary

H K Sze Cs P Szo V
6
7
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
© 2019-24 MagyarJazz / Jazz.hu szakmai jazzportál, szeretett műfajunk, a JAZZ szolgálatában. All Rights Reserved. • Készítette és kiadásért felelős személy: Irk Réka • Kiadó: Jazzponthu Kulturális Alapítvány • 1122 Budapest, Maros u. 28. • Adószám: 19345684-1-43
Az alapítványnak adományt az alábbi bankszámlára köszönettel fogadjuk: 10700770-73692180-51100005