Az első album a jazz felől indulva mutatta meg ezt az utat, a második cd kiválóan interpretált példái a magyar népzene felől indulva illusztrálják az ősi gyökerek hasonlóságát. Ez egy tipikus népzenei formáció (bár húros quartet inkább a cimbalom okán), amibe beszáll - a falusi muzsikálások bevett gyakorlata szerint - egy vendég. Esetünkben belép a bandába a szaxofonos, fuhunos prímás Dresch „Dudás” Mihály. Etnojazz ez? Inkább tradicionális magyar tánczene gazdagítva a jazz nyelvezetével. Jó példa erre az albumot nyitó kalotaszegi „Legényes” vagy a „Jó-hír”. A címadó Ongaku viszont – a japán szó is muzsikát jelent – a szerkezetében hű ugyan a népzenéhez, de a hangszerelése aligha passzolna egy falusi lagzi hangulatába úgy, mint, a „Becei zene”, lévén, hogy az egy székely csárdás.
Aki ott volt öt éve a Pesti Vigadóban rendezett koncerten, mikor előbb a vonósokkal, majd a jazz quartettel muzsikált Dresch, majd a fináléban mindenkit színpadra szólított, csináljon két új helyet a CD-k közt a polcon.
Mert minden gazda tudja, ha jó a termés, öröm a szüret.
Fonó, 2021
Dresch Vonós Quartet: Ongaku
- Ritka sűrű (tradicionális) 5:00
- Ha elmegyek (Dresch Mihály) 4:39
- Fennsík (kompozíció gyimesi keservesre, szerző Dresch Mihály) 6:13
- Gergely (tradicionális, feldolgozta Dresch Mihály) 3:15
- Ongaku (Dresch Mihály) 6:50
- Jó-hír (Dresch Mihály) 7:17
- Mezőségi (tradicionális) 12:08
- Kerekerdő (kompozíció forgatós témára, szerző Dresch Mihály) 2:58
- Vadszerba (kompozíció szerba dallamra, szerző Dresch Mihály) 2:20
Közreműködnek:
Dresch Mihály - basszus klarinét, fuhun, furulya, szoprán szaxofon, ének
Csoóri Sándor - brácsa, tambura
Zimber Ferenc – cimbalom
Bognár András – nagybőgő
Lőrincz Hortenzia - ének (3.)