Ott a helye a Borbély-Dresch Quartet Körbe-körbe címen megjelent albuma mellett. Minden fontos ismeretet tartalmaz a Szabados György által anno „magyari” zenének aposztrofált szemléletről és előadásmódról. Ennek a zenének az évtizedek alatt egyik legkarakteresebb és leghűségesebb képviselője „írta” a szócikkeket. Újra bebizonyítva, hogy minden zene ősi gyökerei azonosak.
Az Árnyékban című lemezen egy hagyományos quartet illusztrálja ezt az állítást például a címadó szerzeményben, hol a népzene ellenpontozó szerkesztési elve érvényesül jobban, mint „Magyarózdi” vagy az „Ünnep” esetében, máskor a jazz felszabadító energiáira alapoz, mint a „Nomád” kompozíciójában. Ehhez persze olyan „tettestársak” kellenek, akik mindkét zenei világban otthonosan mozognak: Lukács Miklós cimbalmos, és a népzenészek technikáit értően interpretáló ritmusszekció Gyányi Marcell és Csízi László.
Fonó, 2021
Dresch Quartet: Árnyékban
- Váltakozások 10:06
- Kinek mondjam 8:33
- Magyarózdi 7:16
- Ünnep 6:32
- Nomád 3:59
- Árnyékban 7:30
- Hajnali Ballada (Latinovits a Fészek Klubban) 9:01
Dresch Mihály - tenor és szoprán szaxofon, fuhun, ének
Lukács Miklós - cimbalom
Gyányi Marcell - nagybőgő
Csízi László - dob