Mi is kérjük olvasóinkat, podcastunk hallgatóit, hogy előítéletek nélkül fogadják ezt az izgalmas előadást. Lengyel Emese kalauzol bennünket a két világháború közötti időszakra fókuszálva, előadásának címe: Az operett műfaji kanonizációjának problémái. Kiindulópontja Heltai Gyöngyi tanulmánya: „A két világháború közti pesti operett stiláris és ideológiai dilemmái: a Király Színház példája (1920–1936)”, amely először a Tánctudományi Közleményekben jelent meg, de digitalizált formában is hozzáférhető az interneten.
A fiatal kutató, Lengyel Emese, akinek egyik interjúja „Az operett az anyanyelvem” címmel jelent meg, úgy érvel, hogy az operett hibrid műfajként működött, és alárendelődött a tömegszórakoztatás új, divatos formáinak és stílusainak, így a revünek és a jazznek. Előadásában kitér a Fővárosi Nagycirkusz 1934-es revüoperett bemutatójára is. A körülbelül félórás előadás után következett több mint kétszer ilyen hosszú vitát ezúttal a podcastban nem közöljük.
Podcastjaink publikálását az NKA Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program tette lehetővé.
Fotó: https://www.britannica.com/art/vaudeville