A „Ain’t jazz, ain’t rock?” mottó önmagában is a műfaj definiálásának problematizálását állította középpontjába a hibrid zenei stílusok kapcsán. Wagner Sára problémafelvető előadása és az azt követő beszélgetés egy olyan kiindulópontot és keretrendszert rajzolt meg, amely támpontul szolgálhat az egyes stílusok történeti, társadalmi és gazdasági jelentőségének tárgyalásához. Felvetette a zenei élet paradigmaváltásainak, a toplisták, a kulturális hierarchia, az egyes stílusoktól való elvárások és a stílusokat meghatározó emblematikus zenészek szerepének, a droghasználat és az alkotás közti összefüggés kérdéseit.
A szerkesztett hangfelvétel elején – a vitakör szokásaihoz híven – a Jatakucs alapítójának, Zipernovszky Kornélnak felvezető gondolatai hallhatóak. A fúziós zene születésének illusztrációjaként, a rövid kontextualizáló előadást, majd az azt követő beszélgetést a Miles Davis: Birth of the Cool című dokumentumfilm közel tíz perces részlete vezette fel, amely a fúzió gazdasági és populáris vonatkozásainak, Miles Davis karakterének, valamint a Bitches Brew esztétikai újdonságának és sikerének bemutatására szolgált. Ez a felvételen nem hallható, film a Netflixen érhető el.
Olvasóinknak ajánljuk, hogy az EZEN A LINKEN elérhető .pdf fájlt nyissák meg, mert a bevezető előadás szöveges és képi illusztrációi találhatók benne.
A podcaston megszólalók sorrendben: Zipernovszky Kornél (ZK), Wagner Sára (WS), ZK, Karap Zoltán, WS, Karap Zoltán, WS, Havas Ádám (HÁ), ZK, HÁ, WS, HÁ, ZK.
A hivatkozott lemezborító, egyben bevezető cikkünk címlapképe a Miles Davis-féle Bitches Brew.
Az előadásban elhangzó hangfelvétel részletek:
- The Ba-Benzélé Pygmies
https://www.youtube.com/watch?v=YcGZfVehez0
- Watermelon Man
https://www.youtube.com/watch?v=4bjPlBC4h_8
Podcastjaink publikálását az NKA Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program tette lehetővé.