

A „Tündérmesék”, „A Tovatűnt a nyár”, a „Párizsi ősz” és a „Pont így jó” című szerzemények szerelmes dalok, a szövegükben hordozzák a témához illő kliséket. A vokál ugyanakkor annyira tisztán, érthetően, ritmikailag játékosan szólal meg, gyönyörű kitartott hangokkal, teret hagyva a harmóniáknak, hogy hitelesen mesél és behúzza a hallgatót ebbe az álomszerű, melankolikus világba. A gitár nem csupán kísér, hanem folytatja a történeteket a szólókban, tovább fonja a vokál zenei gondolatát az improvizációban. A korábban duóban dolgozó szerzőpáros gazdagabb ritmikai textúrákat álmodott az új dalokhoz kvartett hangzásban, amit Dénes Ábel (bőgő) és Nyírő Áron (dob) kifinomult játéka árnyal tovább. Cintia hangzása egészen különleges, mert a szöveg minden egyes szavát értőn, érzelemmel és végtelen könnyedséggel énekli, nagyon bonyolult dallamíveket jár be, de távol áll tőle a virtuóz magamutogatás, tűpontos az intonációja, és kreatívan, bátran tagolja a szöveget, a prozódiát játékosan alárendelve a zenei mondanivalójának. Az énekesnő vokális improvizációira jellemző a tudatos, visszafogott, atmoszférateremtő szándék, mint például a "Tündérmesék" című szerzeményben.
Számomra a „Körbezár egy hang” és a „Túl nagy a zaj” című dalok a legérdekesebbek a lemezről, részben a témaválasztás - egy ars poetica-szerű belső utazás és egy kritikus helyzetkép a jelenünkről - miatt, részben a jól eltalált hangszerelések miatt, de ez utóbbi a teljes albumról elmondható. Kíváncsian várom a lemezbemutatót, mert Cintia színpadi jelenléte és a kvartett összeállítása garantálja, hogy ez az izgalmas, új zene élőben igazi időből kiragadó utazás lesz.
Körbezár egy hang - Horváth Cintia és Möntör Máté, feat. Nyírő Áron - dob, Dénes Ábel - bőgő (Sinthia)
- Tündérmesék
- Tovatűnt a nyár
- Párizsi ősz
- Körbezár egy hang
- Pont így jó
- Ha két karjába zárna
- Jobb lett volna
- A magányom és én
- Túl nagy a zaj
Közreműködnek:
Horváth Cintia - ének,
Möntör Máté - gitár,
Nyírő Áron - dob,
Dénes Ábel - bőgő







