Március elején kezdődik a GetCloser Jazz Fest, amit már ötödszörre rendeznek meg Budapesten. Az ötnapos 5. GetCloser JazzFest március 4-én startol.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY a Budapest Jazz Clubban december 20-án, pénteken 20 órai kezdettel bemutatja: Bolla Quartet
A negyvenes évei elején járó két izraeli zenész már gyermekkorában is jóbarát volt, majd mindketten nemzetközi karriert csináltak.
Igazán jó választás volt a Rómer Jazz Klub idei programjának fináléjához az Eastern Boundary Quartet. A különlegessége nem az, hogy egy magyar-amerikai vegyes formáció, ilyet már sokat hallottunk, hanem az, ahogy a zenéről gondolkodnak. A műfaji besorolás persze vitát generálhat, de oda se neki: sámánzene ez jazz hangszerelésben. Miért jutott eszembe a cím alliterációja? Mert a jazz komoly érdeklődést mutatott mindig is az ősi zenei formák iránt, legyen az afrikai vagy akár indiai eredetű.
Pallai Péter interjú-sorozata a magyar jazzvilág meghatározó zenészeivel.
Ben Williams & The Sound Effect ismét a MOMKultban lépett fel
Félelmünk, hogy a brazil származású zongorista/énekesnő Love Stories címmel csak közhelyes, sőt, mondjuk ki: giccses lemezt adhat ki sok jobban-rosszabbul sikerült vállalkozása után, alaptalannak bizonyul.
A Liszt-díjas jazzgitáros, innovátor, folyamatosan újít, most épp a zenekarát. Ez alkalommal az izgalmas nevű László Attila Fusion Circus lép a Budapest Jazz Club manézsába december 14-én, szombaton. A májusban Cegléden debütáló zenekart, most Budapesten is meghallgathatja a közönség.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY a Budapest Jazz Clubban december 13-án, pénteken 20 órai kezdettel bemutatja: Vörös Niki Quintet / Anita O'Day emlékest
Idén is tíz kategóriában kaphattak díjat magyar művészet, tudomány, sport és szellemi élet kiemelkedő képviselői. A Müpában pénteki gálaesten adták át a díjakat.
Charlie Watts, a jazz berkekben otthonosan mozgó Rolling Stone kritikus kijelentése, hogy „It's Only Jazz, But I Like It ...” majdnem tökéletesen passzol erre a lemezre. Csupán a csak szót kell kihagynunk belőle. Az új lemez nagyot szól, Joshua Redman egyszerűen újraértelmezi a kortárs jazzt. Már nem kell a „fiatal oroszlán” poént elsütni az apja tenoros pályafutását emlegetve, hiszen Joshua Redman ötven éves.
Ma 75 éves Kőszegi Imre, a magyar jazzdobosok doyenje, a közép- és az új generáció dobosainak atyamestere. Élete átíveli a magyar jazz első virágkorát és továbbra is központi szerepet játszik mindabban, ami a műfajban ma történik. A Magyar Jazz munkatársával, Pallai Péterrel próbálja most áttekinteni életének és munkásságának eddigi háromnegyed évszázadát. Péter Londonból kérdezgetett a Messengeren keresztül, ami megmagyarázza a nem éppen hi-fi minőségű felvételt, de a lényeg Kőszegi Imre mondanivalója.
Brad Mehldau szigetként emelkedik ki a tengersok pianista közül, szerepe vitathatatlanul meghatározó a műfaj legújabb történetében.
Idén is erős mezőnyből választották ki azt a 25 zenekart, akiket egy évig támogat a Hangfoglaló Program.
Ebben a részben olyan zenészről van szó, aki érdemeihez képest alulértékelt módon, nagyon ritkán szerepel a jazz történetével foglalkozó műsorokban. Mi több, vannak jelentős jazz enciklopédiák, amelyek meg sem említik a nevét. Szerintünk ennél többre volna érdemes ez a muzsikus, ezért is kerül sor annak a 2 CD-ből álló antológiának a bemutatására, amelyek a szaxofonos és együttese 1938 és ’59 között készített felvételeinek válogatását tartalmazzák. A muzsikust Louis Jordannak hívták, a gyűjtemény „Let the Good Times Roll” címen jelent meg 1999-ben a Decca lemeztársaság kiadásában.