Nem könnyű megtalálni a hazai jazzélet szereplőinek lemezeit. A MagyarJazz / Jazz.hu megpróbálja összegyűjteni az egyik legnagyobb zenemegosztón megtalálható összes olyan jazzlemezt, amiben legalább egy magyar közreműködő szerepel 2021. november 15. és 2022 novembere között.
A tavasszal megnyílt belvárosi helyszínen, a Mixátban, ahol kényelmesen és jó hangminőségben lehet meghallgatni a koncerteket, lép fel a hónap utolsó csütörtökén egy csodás hangú énekesnő és zenekara, Pankovits Nikolett.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY a Budapest Jazz Clubban szeptember 16-án, PÉNTEKEN 20:00 órai kezdettel bemutatja: Marta Capponi & Cseke Gábor Trio koncert
Idén is megrendezi a Józsefvárosi Önkormányzat a tavalyi siker után, a kerülethez kötődő zenészek szereplésével a jazzfesztivált.
Az 1934-ben, Chicagóban alapított DownBeat augusztusi számait immár 70 éve megkülönböztetett figyelemmel kíséri a jazzvilág. A világ legtekintélyesebb jazzmagazinja az ötvenes évektől hívta szavazásra az adott év legjobbnak ítélt muzsikusairól, zenekarairól, és a mikrobarázdás lemezek elterjedésével az „év jazzlemezéről” a szakújságírókat.
Tanulószobára és szálláshelyre gyűjt az alapítvány, mert bővíteni szeretné a hamarosan megnyíló budapesti próbatermét.
A Magyar Zene Házában Dés András kurátori hétvégéjére kerül sor ezen a héten. A nagy sikerű Harcsa Veronika kurátori hétvége után az ütőhangszeres, Ausztriában élő Dés Andrással tölthetik az érdeklődők a szombat és vasárnap délutánjukat.
Megjelentek a jövő évi NKA és Hangfoglaló pályázatok a zenészeknek és a befogadó helyszíneknek is szeptember elején.
A Virág Benedek Ház udvara adott otthont egy rendhagyó könyvbemutatónak. A lassan már egy évtizede nálunk élő olasz-magyar zenei szakíró, Stefano Orlando Puracchio legújabb könyvének bemutatóját a magyarországi Olasz Intézet támogatásával, egy beszélgetés keretében mutatta be a nagyérdeműnek.
Az italianita kifejezés annak a hallgatólagosan elfogadott elvnek a neve, hogy az európai klasszikus zenében mindenki az olasz mesterektől tanulta el a „szakmát” évszázadokon át. Ha a jazz esetében is létezne ilyen kifejezés, mondjuk american style lehetne a neve, hiszen a 20. század eleje óta mindenki amerikai mintákat követett, ha bevallja, ha nem. A „céhek” teremtette mesterségbeli tudásra büszkék is, szeretik megmutatni a világnak. Ezért születnek az olyan filmek is, mint például a tévének szánt Louis Armstrong - Chicago Style 1976-ban.
A cím kissé megtévesztő, hiszen a norvég zongoraművésznek nem ez a bemutatkozó lemeze, ő már évek óta az európai élvonal eminense. Az Opening címre hallgató darab egyszerűen a harmadik (még csak nem is az első) a trió legújabb lemezén, amely ismét az ECM kiadó méltán fényes hírnevét öregbíti.
A komoly élettapasztalattal rendelkező olvasó még emlékezhet a múlt századi szlogenre.
Szerzője nem is gondolhatta, hogy a 21. században ez megvalósul!
Olvasói levelet még nem közöltünk, de itt az ideje, mert dr. Lakatos László, nyugalmazott jogtanácsos, aki Cegléden élt, de Szegeden járt középiskolába, és eközben a ceglédi zenei élet aktív résztvevője volt a 70-es években, mind zenészként, mind szervezőként, mind közönségként, visszaemlékezésében a jazz központi szerepet játszik, ugyanakkor természetesen szubjektív és mély érzelmeknek utat engedő írást juttatott el a szerkesztőségbe. (a szerk.)
A Nagy Elődök c. sorozatban Pallai Péter remélhetően közérthető szövegekkel és youtube illusztrációkkal mutatja be a jazztörténet stílusformáló szólistáit a különböző hangszereken (zongorával kezdve) a kezdetektől egészen a 70-es évekig. Olyanok is szerepelnek az összeállításokban akiket elkerült a világhír, noha megérdemelték volna. A zenei illusztrációkat a youtube-ról válogattam, hogy a legszélesebb körben hozzáférhetőek legyenek. Általában ezek a darabok a Spotify-on is fellelhetők, ha csak nem jelzem az ellenkezőjét.
Ittzés Tamás, a Bohém Ragtime Jazz Band alapítója és vezetője, valamint a Jazzfőváros - Kecskemét főszervezője mondott beszédet Siklós Péter fotóművész kiállításának megnyitóján. Köszönjük, hogy megkaphattuk a Kecskeméten, a Magyar Fotográfiai Múzeumban 2022. augusztus 25-én elhangzott, szabadon elmondott szöveg utólag leírt változatát Dr. Ittzés Tamás hegedűművésztől. (a szerk.)