Azon olvasóim, akik bizonyos rendszerességgel figyelemmel kísérik a Jazz történetének gyöngyszemei folytatásait, már bizonyára megfigyelték, hogy a válogatásom nem mentes a szubjektivitástól. Többségében olyan lemezeket választok a sorozat témájául, amelyeket egyrészt fontosnak tartok, mert szerintem valamilyen formában hozzájárultak a jazz változásához és fejlődéséhez, másrészt azokat, amelyeket olyan muzsikus vagy muzsikusok készítettek, akik élete és munkássága tanulságos, személyisége számomra érdekes és kedves.
Bolyki Sára és unokatestvére Bolyki Tamás a konzis éveikről írtak dalt.
A free jazz hazai kiválóságainak koncertje április 9-én az Urániából.
Elsősorban a Ceglédi Dobmúzeum alapítójaként ismert Kármán Sándor 2014-ben kiadott első könyve után hat évig gyűjtötte, érlelte a megírásra érdemesnek tartott élményeit. A tavaly karácsony előtt megjelent „Életem ritmusa” a komoly szakmai elismerést hozó, és az olvasók széles körében megkedvelt „Keep Swinging” folytatásának is tekinthető, de önálló műként is megállja a helyét.
Áldott, békés húsvéti ünnepeket kívánunk! Aki ma sem akar jazz nélkül maradni, nekik az alábbiakat ajánljuk húsvét hétfőre.
Ez az a nekrológ, amit sosem akartam megírni. Papa Fleigh (most már elárulhatom a polgári nevét: Forgács László) ma reggel veszített a coviddal szemben. Mindannyian veszítettünk. Joe Murányi (a Louis Armstrong All Stars egyetlen magyar muzsikusa) azt mondta, amikor lecipeltem magammal egy budapesti klubba, ahol Papa játszott, hogy Satchmo és Roy Eldridge után ő a harmadik trombitás, aki teljesen ösztönösen játszik. „Nem tudja mit csinál, de nagyon jó!”. Papa teljes mértékben ösztönösen muzsikált, úgy érezte a swinget, ahogy kevesen.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY a Budapest Jazz Clubban április 2-án, PÉNTEKEN 19:50 órai kezdettel bemutatja ONLINE koncert: Szalóky Group
Tehetséges fiatalok zenekarait várják három helyszínen versenyre, akiknek még nem jelent meg lemezük és nem kaptak eddig támogatást az államtól. Debrecen, Budapest és Martonvásár ad otthont a megmérettetésnek, akár mindhárom helyszínre lehet jelentkezni nevezési díj befizetése után.
Karosi Júlia gondolkodó művész, ezért rögtön sejthetjük, hogy a dimenziók nélküliség nem valamiféle hiány megfogalmazása, hanem a zene megfoghatatlan mivoltára utal.
Március 30-án, kedden két koncert közé beékelődik egy hazai hangszer bemutatója.
Botos Robi 1998-ban költözött Kanadába 21 évesen, ahol óriási karriert futott be. Többek közt 2004-ben a Montreux International Jazz Fesztiválon lett győztes, majd 2016-ban a legjobb jazz albumért ítélték oda neki a JUNO-díjat.
A spanyol ajkú Amerikában izgalmas zene nélkül nem létezhetett karnevál békeidőkben. Besétálni Riótól New Orleansig bárhol egy utcabál közepébe, garantáltan életre szóló élmény. Mert képzett táncosként jött ki onnan bárki, akkor is, ha nem akarta. Chick Corea, aki sajnos már az égi színpadon zenél tovább, megtanított minket arra is, hogy a latin jazz úgy tud visszavinni a jazz táncos aranykorába, hogy az örömzene érdekében a virtuozitásból nem enged egy jottányit sem.
Az EJI csaknem 50 millió forintot fizet az előadóknak.
A Magyar Jazz Szövetség pályázatot hirdet a jazz és könnyűzene iránt érdeklődő fiatal muzsikusok részére.
Áttekintve a hétvégi koncertnaptárat, olyan, mint a régi szép időkben. Egy nap 5 koncert, és ráadásul milyenek! 3 nap alatt négyen a legjobb gitárosok közül koncertet adnak.