Az Opus Jazz Club is kinyit július 1-jén, Borbély Mihály zenekarával. Bár sokan tartózkodnak még a csoportos eseményektől, mégis úgy néz ki, hogy igény van arra, hogy lehessen élő zenét hallgatni végre, és már a kormányrendelet is megengedi ezt. A karantén időszak alatt a Budapest Music Center, a BMC Records lemezkiadó és az Opus vezetője, Gőz László szakmai életműdíjat kapott Fonogramtól.
Idén is megrendezik a Világzenei és Improvizációs Tábort, de egy kicsit később, július helyett augusztus 21-27. között.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY sajnos még nem a Budapest Jazz Clubban, 2020. június 26-án, pénteken, 20 órai kezdettel bemutatja: Juhász Gábor Trió karanténkoncertje
Ha nem is az ablakon, de tény, hogy a Budapest Jazzhouse, amelyről a magyarjazz.hu is beszámolt https://magyarjazz.hu/koncertbeszamolok/280-hazimuzsika-a-bulinegyedben, július elején megkezdi szabadtéri szezonját.
A színhely a Santa Barbara-i Lobero színház. Az időpont 2018. március 15. A régi-új Lloyd-együttes veterán szaxofonos irányítója, a város lakója (valamint, gyanúm szerint, Dorothy Darr, a muzsikus felesége, az új lemez producere, aki árgus szemmel felügyeli férje minden lépését) elhatározta, hogy koncerttel ünnepli meg a zenész 80. születésnapját. Túl gazdag az életmű és túl kevés egy este ahhoz, hogy átfogó képet nyújtson mindarról, amivel Lloyd hozzájárult a jazztörténethez, így csupán a ráutalásos koncepció maradt, vagyis az, hogy régi és új tagokból álló kiszenekarával felkeresse fiatalkorát, majd a későbbi évtizedeket, és egy újabb „igazi”, vagyis kontemplatív, elmélyülő Lloyd-előadással örvendeztesse meg hallgatóságát. Több mint kétórás koncertet adott az idős muzsikus, ezalatt tizenkét darab hangzott el, melyek közül négyet jelentetett meg most a Blue Note a fontos születésnaphoz méltó elegáns kiadásban.
A zenésznek a zene nem csak hivatás, kenyérkereset vagy megszállottság, de mindenek felett örömforrás. A MagyarJazz újabb sorozata keretében munkatársunk, Pallai Péter kérdezi a magyar jazzvilág nagyjait, mi az a tíz zenedarab, amit a legszívesebben hallgat saját épülésére, amikor éppen nem szakmázik?
Ahogy csitult a járvány, a korlátozó intézkedések is egyre engedékenyebbek lettek, csaknem három hónap után a zártterű helyek is kinyithattak. A Budapest Jazz Club vezetősége egyből élt a lehetőséggel, és ahogy a honlapunkon szerdán megjelent interjúban Bóna László ígérte, a továbbra is érvényben lévő biztonsági intézkedéseket betartva, csütörtökön végre beindulhattak a koncertek a főváros legkedveltebb jazzklubjában. A kényszerpihenő utáni első, a nyári időszak hagyományainak megfelelően, este fél kilenckor kezdődött koncerten a Szakcsi Lakatos Róbert Trio lépett fel. A zenekarvezető zongorista mellett Orbán György bőgőzött, és az egyenesen Szlovákiából érkezett Hodek Dávid dobolt.
Az esemény egy online koncertsorozat első állomása. A virtuális térben megvalósuló eseménysorozat azon zeneszerető közönségnek is lehetőséget biztosít az élményre, akik a távolság vagy az elfoglaltságuk miatt nem tudnak ellátogatni az élő fellépésekre. East Gipsy Banddel indul ez a sorozat június 24-én 20 órakor.
A jazzvilág egyik legtekintélyesebb alakja, Terence Blanchard is szólásra jelentkezett az észak-amerikai faji tüntetések és zavargások ügyében.
Jazz-zeneszerzőknek is lehetősége van a Müpa pályázatra zeneműveket beküldeni két kategóriában: zenemű kis jazzformációra és zenemű nagy jazzformációra.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY sajnos még nem a Budapest Jazz Clubban, 2020. június 19-én, pénteken, 20 órai kezdettel bemutatja: Balogh Roland & Zoltán karanténkoncertje
Az All About Jazzen jelent meg interjú nemrég Jörg Steineck, német filmrendezővel, akit legújabb filmjéről kérdezték, ami az Inside Scofield címet viseli. Scofieldnek egyébként a napokban jelent meg új lemeze az ECM kiadásában (Swallow Tales), november 3-án pedig Dave Hollanddal koncertet ad Budapesten a GetCloser szervezésében.
Budapest legnagyobb és leghíresebb jazz klubjának egyik vezetőjét, Bóna Lászlót kérdezem az újranyitás lehetőségéről és mikéntjéről, valamint a Jazz Mecénás Díjról.
A DVD formájában hozzáférhető portréfilm címe – bármennyire is „blikkfangos” – annyiban megtévesztő, hogy „A cool születése” cím minden tájékozott rajongó számára a nagy jazzgurunak a pályája elején, 1949-ben készített felvételsorozatát jelenti, amelyeket később ezen a címen adott ki a Capitol lemezgyár, immáron mikrobarázdás albumon. Ezt az „alaplemezt” a jazztörténet legfontosabb felvételei között tartjuk számon. Jómagam is arra asszociáltam a címet olvasva, hogy valószínűleg korabeli fotók, filmfelvételek, esetleg a résztvevő muzsikusokkal és a felvételek munkatársaival korábban készített beszélgetések, valamint neves jazz muzsikusoknak ezzel a Davis-projekttel kapcsolatos nyilatkozatai lesznek a korongon. Valóban erről is szó esik röviden, de a lényeges különbség az, hogy Davis egész pályájáról szól a történet, születésétől (1926) haláláig (1991).
A zenésznek a zene nem csak hivatás, kenyérkereset vagy megszállottság, de mindenek felett örömforrás. A MagyarJazz újabb sorozata keretében munkatársunk, Pallai Péter kérdezi a magyar jazzvilág nagyjait, mi az a tíz zenedarab, amit a legszívesebben hallgat saját épülésére, amikor éppen nem szakmázik?