A spanyol ajkú Amerikában izgalmas zene nélkül nem létezhetett karnevál békeidőkben. Besétálni Riótól New Orleansig bárhol egy utcabál közepébe, garantáltan életre szóló élmény. Mert képzett táncosként jött ki onnan bárki, akkor is, ha nem akarta. Chick Corea, aki sajnos már az égi színpadon zenél tovább, megtanított minket arra is, hogy a latin jazz úgy tud visszavinni a jazz táncos aranykorába, hogy az örömzene érdekében a virtuozitásból nem enged egy jottányit sem.
Az EJI csaknem 50 millió forintot fizet az előadóknak.
A Magyar Jazz Szövetség pályázatot hirdet a jazz és könnyűzene iránt érdeklődő fiatal muzsikusok részére.
Áttekintve a hétvégi koncertnaptárat, olyan, mint a régi szép időkben. Egy nap 5 koncert, és ráadásul milyenek! 3 nap alatt négyen a legjobb gitárosok közül koncertet adnak.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY a Budapest Jazz Clubban március 26-án, PÉNTEKEN 17 órai kezdettel bemutatja ONLINE koncert: Red Stones
Snétberger Feri Európa egyik legnagyobb gitárosa. Az ECM kiadó Európa legfontosabb jazz lemezkiadója. Ezek alapvetések. Olyanok, mint hogy a Nap süt vagy Föld gömbölyű.
Tóth Viktornak hatrészes előadássorozata lesz a Fonóban. Volt szerencsém meghallgatni a jazztörténeti előadását az Érdi Jazz Feszten, amit azóta is emlegetnek itt-ott, a közönséget lebilincselte az előadás módja, a pörgős műsor, mely a szavakon túl zenei részleteket is bemutatott, hol videón, hol élőben, szaxofonon játszva. Csak ajánlani tudom, biztos nem fog senki unatkozni!
A Budapest Jazz Clubban felvett raktárkoncertek közül kedden és csütörtökön két koncertet lehet meghallgatni a BJC facebook oldalán.
A zenésznek a zene nem csak hivatás, kenyérkereset vagy megszállottság, de mindenek felett örömforrás. A MagyarJazz újabb sorozata keretében munkatársunk, Pallai Péter kérdezi a magyar jazzvilág nagyjait, mi az a tíz zenedarab, amit a legszívesebben hallgat saját épülésére, amikor éppen nem szakmázik?
Kelemen Angelika az egyik legszebb hangú női jazzénekes, aki jóval kevésbé ismert, mint amire hangi adottságai predesztinálják. Gyönyörű mély, fekete hangjával elvarázsolja a közönséget. Jazzt, bluest, funky zenét egyaránt énekel. Technikája kiváló, amit a bodajki Hangszíntér iskolában ad át fiatal énekeseknek.
Nagy János zongorista, aki számtalan zenekarban megfordult már, de saját zenekarait is vezeti, idén 50 éves. Ebből az alkalomból készült interjú az életútjáról, kiemelkedő eseményekről, zeneszerzésről, új lemezéről és táborairól.
Tavaly ősszel írtam pont egy operáról, amiben jazz szólt, Jazzt az Operába címmel. Most pedig megvalósulni látszik a kérés. A tizenegyszeres Grammy-díjas Wayne Shorter és a négyszeres Grammy-díjas Esperanza Spalding összefogott és operát írnak, amihez támogatókat keresnek.
Hozzáférhetővé vált a világhálón a szaxofonosból lett zongorista, Marc Copland tavaly december 22-én az Illusion Mirage kiadónál megjelent új szólólemeze. Copland 1971-ben még altszaxofonosként játszott együtt Chico Hamilton kvartettjében John Abercrombie gitárossal, és az akkor szövődött barátság több évtizedig tartó közös zenei alkotópályát indított el, melyet végül csak Abercrombie 2017-ben bekövetkezett halála szakított meg. A „John” az ötven éves barátság évfordulóján, a legendás gitáros emlékére készült.
Frissítve a megemlékezés, Berkes Balázs nekrológjával kibővítve olvasható a visszaemlékezés. Gonda János a magyar jazzoktatás megteremtője március 10-én hunyt el hosszan tartó betegség után. A MagyarJazz felkért nyolc, a Gonda tanár úrhoz legközelebb álló muzsikust, akikkel a haláláig szoros kapcsolata volt, hogy meséljenek róla. Balázs Elemér, Bágyi Balázs, Deseő Csaba, Kőszegi Imre, László Attila és Márkus Tibor eleveníti fel emlékeit. Még két jazz-zenész nekrológját várjuk, közöljük, ahogy megérkeznek. Van egy kakukktojás is, lapunk főmunkatársa, szerzője, Márton Attila méltatása.
Mindig megvan a maga el nem hanyagolható kockázata annak, ha egy jazzgitáros szólólemezt akar készíteni. Óriási ugyanis a csábítás, hogy ez a lemez kellően lírai hangvételű, már-már behízelgően lágy és persze kifejezetten melodikus jellegű legyen. Az a helyzet, hogy ezt a csapdát csak kevesen tudták elkerülni, amiről persze nem tehet senki, hiszen a gitár, mint hangszer - itt most persze nem a rockban használt elektromos gitárokról van szó - történetileg is szorosan kötődött a lírához, kiváltképp az európai kultúrában. Még Joe Pass szólólemezein is érzékelni itt-ott némi ellágyulást, hogy Pat Metheny-ről már ne is beszéljünk, igaz, ő nemcsak szólóban, de trióban, kvartettben, kvintettben is gyakran vált lírába, sőt – leszámítva extrém produkcióit – ő maga is afféle lírai alkat.